'Happy Face' Brings In The Kids And A Recurring David Harewood

  The upcoming Paramount+ drama series Happy Face has found all of its series regulars and jonesed for its recurring talk show host and Melissa’s boss. The final series regulars found are  Khiyla Aynne   and Benjamin Mackey, while Supergirl alum David Harewood is racking in the ratings. As one could surmise, Aynne and Mackey play Melissa (played by Annaleigh Ashford )’s kids with husband Ben, played by James Wolk . Specifically, Aynne  plays Hazel, their  secure and happy  15-year-old daughter who initially believes that her mother is off on a simple business trip. However,  she soon starts suspecting that something dire is going on, beginning to investigate and uncover the shocking circumstances of her mother’s past.  Mackey plays  lively   9-year-old Max, who takes his stable upbringing for granted and doesn’t grow his older sister’s suspicions regarding mom’s sudden absence. He instead steadfastly believes she’s producing some sort of on-location segment for  The Dr. Greg Show . A

Pluto TV to expand to France

 

The ViacomCBS owned AVOD streaming service is launching on February 8, 2021 in France. It will include unique channels like Pluto TV Ciné, Pluto TV Action, and Pluto TV Drama, and many more, the lineup features content across popular genres such as cinema, TV series, kids, animation, reality TV, lifestyle, crime and investigation, comedy, sports, documentaries, and much more.


The launch of Pluto TV in France marks an important step for the growth of our company’s streaming presence in Europe,” said Olivier Jollet, Senior Vice President Emerging Business ViacomCBS Networks Europe, Middle East, Africa, and Asia. “Pluto TV has already demonstrated its strong appeal in many markets across the world like the UK, GSA, Latam, and Spain. I’m sure that with its market-centric approach and extensive reach, Pluto TV’s innovative digital model will transform the French streaming and television market, both in terms of consumer experience and Ad sales offer.”

 

Pluto TV continues its ambitious international roll-out and expansion with the French launch, following successful launches in the UK, Germany, 17 countries across Latin America, including Brazil and Spain, where the app became the most downloaded entertainment app for more than three weeks. Pluto TV continues to extend its reach, which currently spans three continents and 24 countries with almost 36 million active users worldwide. Italy will be the next market to launch Pluto TV, which is planned for late 2021.

 

About PLUTO TV


Pluto TV, a ViacomCBS Company, is the leading free streaming television service, delivering hundreds of live and original channels and thousands of on-demand movies in partnership with major TV networks, movie studios, publishers, and digital media companies. Named by Fast Company as one of 2020’s Most Innovative Companies, Pluto TV has a global audience of nearly 36 million monthly active users, with 28.4 million in the U.S. Pluto TV has an international footprint that spans across three continents and 24 countries throughout the US, Europe and Latin America. Headquartered in Los Angeles, Pluto TV has offices in New York, Silicon Valley, Chicago and Berlin.


From CNEWS:


PLUTO TV : QUE PROPOSE CE NOUVEAU SERVICE DE STREAMING GRATUIT QUI ARRIVE TRÈS BIENTÔT EN FRANCE ?

 

Le groupe ViacomCBS lancera ce 8 février Pluto TV, un service de streaming sans abonnement qui proposera 40 chaînes inédites avec des films, séries et programmes financés par la publicité.

 

Cinéma, jeunesse, animation, télé-réalité, lifestyle, crime et investigation, humour, sport, documentaires… Les différents contenus proposés proviendront majoritairement des catalogues de ViacomCBS (groupe qui comprend notamment les marques MTV, BET, Paramount Channel, Comedy Central ou encore Nickelodeon), ainsi que «d’un grand nombre d’éditeurs et distributeurs internationaux et français». 

 

Les utilisateurs auront accès sur le digital, directement et sans création de compte, à plus de 40 chaînes linéaires dont Pluto TV Ciné, Pluto TV Action ou encore Pluto TV Drama. A noter que, dans un premier temps, Pluto TV fonctionnerait uniquement en OTT (Over the top, ou Service par contournement en français) et pas encore depuis les box des opérateurs. Les services en OTT sont des services en ligne où la vidéo sur demande et la télé linéaire sont disponibles en streaming, et sans téléchargement, en règle générale financés par le visionnage de publicité par l'utilisateur.

 

«Nous savons que le public français apprécie les chaînes thématiques, sélectionnées et uniques, et nous avons donc de grandes attentes pour Pluto TV avec ses médias exclusifs et ses contenus dédiés», avait déclaré dans une interview pour Variety Raffaele Annecchino, le président de ViacomCBS pour les régions EMEA et Asie.

 

Opérationnel aux Etats-Unis depuis 2014, le service - racheté par ViacomCBS en 2019 contre 340 millions de dollars - est actuellement présent dans 24 pays et revendique une audience de 36 millions d’utilisateurs. Son modèle économique basé sur la publicité, Pluto va-t-il submerger de spots les utilisateurs ? Le service dit s’être plié aux habitudes des Européens, habitués à voir moins de pub à l'antenne que les Américains. «Pour installer Pluto TV en Europe, nous avons baissé le nombre de spots», a confirmé le directeur de la plate-forme pour le continent, selon les propos d’Olivier Jollet lors d'une table ronde au MIPCOM relayés par l’AFP.

 

Le marché du streaming vidéo gratuit - sans compter Molotov/Mango, Youtube ou encore les replays des chaînes de télé - demeure encore peu développé en France, mais devrait connaître une accélération dans les prochaines années, en témoigne la plate-forme californienne Tubi et celle du géant japonais Rakuten qui ne cachent pas leurs fortes ambitions.

 

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